فرهیخته گرامی برای ارسال خبر علمی فرم ذیل را تکمیل نمائید.

فرم ارسال خبر

لیست محتوا

  • 78
  • 25 مرتبه
استفاده از روش های نوین در درمان زخم پای دیابتی در بیمارستان ولایت

استفاده از روش های نوین در درمان زخم پای دیابتی در بیمارستان ولایت

05/27/1403

رئیس بیمارستان ولایت از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته و مشارکت اعضای هیات علمی گروه علوم پایه و بالین، روش های نوین در درمان زخم پای دیابتی و پیشگیری از قطع اندام در این مرکز در حال انجام است.

دکتر محمد مهدی کامیار در حاشیه بازدید اعضای محترم هیات علمی بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد از این مرکز درمانی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه ٢۰ درصد از بیماران دیابتی دچار عارضه "زخم پای دیابتی" میشوند که متاسفانه در گذشته تنها درمان موجود (حتی در موارد زخم پای محدود پاشنه ، انگشت و...) قطع اندام انجام می شد خاطر نشان کرد: با تلاش های دکتر مدقق و دکتر حمید رضا رحیمی از اساتید گروه های بالین و پایه، پویش "نه به قطع اندام" در این مرکز به اجرا درآمد و با انجام اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی، ارتباط بین علوم پایه و علوم بالینی و پایه گذاری طب بازساختی در درمان بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی با استفاده از سلول های بنیادی، در مسیر حفظ اندام بیماران تلاش شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جهت درمان بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی در مرحله اول با دریافت آنتی بیوتیک سعی در کنترل عفونت می‌شود، سپس کشت آنتی بیوتیک جهت تجوز آنتی بیوتیک اختصاصی بیمار انجام می‌شود، در ادامه با انجام ازمایشات تخصصی،تست ABI و... مسئله و مشکل بیمار از نظر عروقی کاملا بررسی میشود. این مرکز با دارا بودن اتاق عمل اختصاصی انجام انژیوگرافی پریفرال سعی در بازیابی مشکلات عروقی و اصلاح خونرسانی بیماران داشته تا هرچه بیشتر در حفظ اندام بیماران تلاش شود.

فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به حضور تیم تخصصی شامل متخصصین ارتوپدی، قلب، داخلی و عفونی در این مرکز، شرایط بیماران به صورت کامل بررسی می شود  تا با کمترین میزان اقامت در بیمارستان، بیماران با حال مساعد جهت طی مراحل بهبود زخم در منزل ترخیص شوند.

دکتر کامیار تاکید کرد: در این مرکز تلاش می شود با راه اندازی و سامان دهی تیم مراقبت در منزل مدت اقامت بیماران در بیمارستان به حداقل برسد تا ضمن کاهش هزینه ها از بروز عفونت های بیمارستانی پیشگیری شود.